Результатом переведення торгівлі арештованим майном в електронний формат стало підвищення таких показників, як кількість проведених аукціонів, кількість проданого майна та його загальна вартість.

Збільшення різноманітності реалізованого майна. До нововведень на торги потрапляв переважно найбільш ліквідний товар, такий як нерухомість або автівки. Більш дрібні лоти не доходили до аукціонів та потрапляли у приватні руки за тією чи іншою схемою. На сьогодні реалізації підлягає більшість конфіскованого майна - приблизно 50 відсотків з нього становлять дрібні товари широкого вжитку (мобільні телефони, предмети одягу, побутова електроніка). Ціна таких товарів сама по собі не є високою, проте збільшення відсотку їх реалізації та підвищення прозорості процесу в сумі сприяє значним надходженням до державного бюджету.

Збільшення кількості майна, реалізованого з перших торгів. Внаслідок непрозорості попередньої системи продажу конфіскату, розповсюдження набуло явище зриву торгів. У разі призначення повторних торгів вартість товару знижувалася втричі, а третіх - вдвічі, складаючи лише половину від початкової. Звісно, за такою ціною лоти продавалися особам, яким це було вигідно. До реформування системи реалізувати з першого разу вдавалося лише 3 відсотки усього майна. Впровадження СЕТАМ уже в перші тижні дозволило збільшити цей показник до 60 відсотків.

Збільшення кількості учасників торгів. Створенню відкритої системи продажу арештованого майна, доступної через Інтернет, дозволило представникам широкої громадськості не лише дізнаватися про торги, а й брати у них участь. Сьогодні є неможливою ситуація, коли торги є суто номінальним дійством за участі однієї або двох “потрібних” осіб. Про велике зацікавлення та користь нововведення для пересічних громадян свідчить той факт, що сайт СЕТАМ має чи не найбільші показники відвідуваності серед веб-сторінок органів державної влади.

Мінімізація “людського фактору”. Система СЕТАМ є повністю автоматизованою, професійно розробленою електронною платформою з високим ступенем захисту. Вплив виконавців, зацікавлених у зниженні вартості осіб чи наближених до них приватних структур на процес торгів є на сьогодні неможливим. Результат торгів визначають лише закони конкурентної боротьби й цікавість громадян до конкретних видів майна.

 

Довідка:

1 травня 2014 р. - експериментальний запуск системи СЕТАМ у 4 регіонах (із початком торгів 1 липня);

Червень 2014 р. - до проекту долучилися іще 6 областей (початок торгів - у серпні);

7 серпня 2014 р. - проект СЕТАМ діє у всіх областях України (крім територій тимчасово окупованих та регіонів, на які поширюється АТО).