Якщо Вам стали відомі факти порушення антикорупційного законодавства працівниками державного підприємства «СЕТАМ», за наявності обґрунтованого переконання, що інформація є достовірною, Ви можете повідомити про виявлені факти електронною поштою на адресу anticor@setam.net.ua або за телефоном спеціальної лінії повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» 044-334-75-43  або за телефоном уповноваженого з питань антикорупційонї діяльності 095-275-18-85.

Звертаємо Вашу увагу, що повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» можуть бути здійснені без зазначення авторства (анонімно).

Анонімне повідомлення про порушення вимог антикорупційного законодавства підлягає розгляду, якщо зазначена в ньому інформація стосується конкретної особи, містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.

Надана Вами інформація використовуватиметься як джерело для прийняття рішення щодо необхідності належного реагування відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції».

 

1. Внутрішні та регулярні канали повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень 

2. Антикорупційна програма ДП "СЕТАМ"

3. Кодекс професійної етики працівника ДП ʼʼСЕТАМʼʼ 

4. Памʼятка працівнику підприємства про антикорупційні обмеження

5. Пам’ятка щодо застосування антикорупційного законодавства

6. Корупційні ризики:

7. Електронне декларування:

Ось і розпочалась кампанія декларування 2022 року, яка триватиме з 01 січня по 31 березня 2022 року за звітний період 2021 року. НАЗК почало не лише активно нагадувати вам про строки подачі щорічних декларацій, але й розповідає про нові зміни в Реєстрі декларацій, де знайти всю необхідну інформацію для заповнення декларації та до кого можна звернутися, якщо не знаходите відповідей на свої питання.
Серед оновлень:
  • Нова форма декларації: переглянути 
  • Порядок подання повідомлення про суттєві зміни в майновому стані: переглянути 
  • Оновлений порядок повідомлення про відкриття валютного рахунку в банку-нерезиденті: переглянути 

 

НАЗК не лише оновило форми, але ще й затвердило Порядок заповнення декларації. Вперше у декларантів з’явилася повноцінна інструкція про те як правильно заповнювати кожен пункт декларації. Тепер подати декларацію буде ще простіше. НАЗК продовжує активно готуватися до нового сезону подання щорічних декларацій. Тому зараз відбувається процес модернізації Реєстру декларацій, який має не лише змінити форму декларації, але й частково автоматизувати її заповнення.

Пам’ятайте: головна мета НАЗК — знаходити реальні порушення, а не притягувати до відповідальності за технічні помилки у деклараціях. Тому звертаємося до декларантів: якщо під час заповнення декларації ви виявите технічні проблеми, які не стосуються грошових виражень — будь ласка, зверніться до НАЗК. ⠀

З 1 грудня змінився Порядок повідомлення про відкриття валютного рахунку в банку-нерезиденті.Тепер повідомлення про відкриття валютного рахунку в банку- нерезиденті подається лише через Реєстр декларацій в електронній формі. Паперову копію подавати до НАЗК не потрібно. Нагадуємо вам, якщо ви або член вашої сім’ї відкрили валютний рахунок в установі банку-нерезидента, то про це потрібно повідомити протягом 10 днів з дня, коли ви або член вашої сім’ї відкрили такий рахунок або з дня, коли вам стало відомо чи повинно було стати відомо про відкриття такого рахунка членом сім’ї.
Крім того:
1. Якщо ви відкрили кілька рахунків в одному банку-нерезиденті протягом одного дня, ви подаєте лише одне повідомлення, де вказуєте ці рахунки та місце знаходження банку-нерезидента.
2. Якщо протягом дня ви відкрили кілька рахунків в різних банках- нерезидентах або ж в одному, але разом із членом вашої родини, то повідомлення повинні бути подані окремо (щодо кожного банку або окремої особи).
3. Повідомлення подається незалежно від того перебуває посадовець в Україні чи за її межами.

НАЗК затвердило Порядок інформування про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування - переглянути

Які суб'єкти декларування мають обов'язок подавати повідомлення?

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) затвердило Порядок інформування про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування, який набуває чинності 1 грудня 2021 року.

Нагадуємо вам, що повідомлення про суттєві зміни у майновому стані потрібно подавати протягом 10 днів з моменту отримання доходу, купівлі майна або здійснення видатку на суму, яка перевищує 50 ПМ.

Крім того повідомити НАЗК про суттєві зміни у майновому стані потрібно не лише, якщо разовий видаток перевищує 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб (ПМ) (у 2021 році – 113 500 тис. грн), але й якщо вартість майна, яке коштує понад 50 ПМ, буде сплачуватися частинами, розмір яких не перевищує визначений поріг. У такому разі, повідомлення варто подати після переходу права власності на таке майно.

Обов’язок подавати повідомлення про суттєві зміни мають службові особи, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, а також декларанти, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків. Перелік таких посад можна знайти у вкладці цього розділу “Щодо суб'єктів декларування”.

Важливо: інформація, включена в повідомлення про суттєві зміни у майновому стані, потрібно також відобразити в декларації за відповідний період.

Роз'яснення НАЗК
Щодо суб’єктів декларування

Хто належить до службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище?

Перелік службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, визначений у примітці до ст. 513 Закону. Так, під службовими особами, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, розуміються:

  • Президент України;
  • Прем’єр-міністр України, член Кабінету Міністрів України, перший заступник або заступник міністра;
  • член Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Антимонопольного комітету України, Національної комісії зі стандартів державної мови;
  • Голова Державного комітету телебачення і радіомовлення України;
  • Голова Фонду державного майна України, його перший заступник або заступник;
  • член Центральної виборчої комісії;
  • член, інспектор Вищої ради правосуддя, член, інспектор Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;
  • народний депутат України;
  • Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Уповноважений із захисту державної мови;
  • Директор Національного антикорупційного бюро України, його перший заступник та заступник;
  • Голова Національного агентства з питань запобігання корупції та його заступники; Генеральний прокурор, його перший заступник та заступник;
  • Голова Національного банку України, його перший заступник та заступник;
  • член Ради Національного банку України, Секретар Ради національної безпеки і оборони України, його перший заступник та заступник;
  • Керівник Офісу Президента України, його перший заступник та заступник, Постійний Представник Президента України в Автономній Республіці Крим, його перший заступник та заступник, радник або помічник Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України;
  • особи, посади яких належать до посад державної служби категорії «А» або «Б», та особи, посади яких згідно з ч. 1 ст. 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» належать до 1 – 3 категорій;
  • судді, судді Конституційного Суду України;
  • прокурори, слідчі і дізнавачі;
  • керівники, заступники керівників державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, їх апаратів та самостійних структурних підрозділів, керівники, заступники керівників державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, юрисдикція яких
  • поширюється на територію однієї або кількох областей, Автономної Республіки Крим, міст Києва або Севастополя;керівники державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міста республіканського в Автономній Республіці Крим або обласного значення, району в місті, міста районного значення;
  • військові посадові особи вищого офіцерського складу.
    Інформація про те, чи належить суб’єкт декларування до службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, зазначається станом на останній день звітного періоду.

Які посади належать до посад, пов’язаних з високим рівнем корупційних ризиків?

Перелік суб’єктів декларування, які займають посади, пов’язані з високим рівнем корупційних ризиків, затверджується Національним агентством (ч. 1 ст. 513 Закону).

До таких посад належать посади (рішення Національного агентства від 17.06.2016 No 2 «Про затвердження переліку посад з високим та підвищеним рівнем корупційних ризиків», зареєстроване в Міністерстві юстиції України 19.07.2016 за No 987/29117):

  • Керівника Офісу Президента України, його першого заступника та заступника;
  • керівників та заступників керівників структурних підрозділів у складі самостійних структурних підрозділів центрального апарату Національного банку України;
  • керівників та заступників керівників самостійних структурних підрозділів територіальних управлінь Державної судової адміністрації України;
  • керівників державних підприємств, установ, організацій, інших суб’єктів господарювання державної форми власності та їх заступників, призначення яких здійснюється державними органами;
  • державної служби, визначені структурою державних органів, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, у разі недоцільності утворення структурних підрозділів;
  • в органах місцевого самоврядування:
    6.1) перших заступників, заступників міських (міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим, районного значення) голів, заступників сільських, селищних голів;
    6.2) заступників голів районних, районних в містах рад;
    6.3) секретарів міських (міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим, районного значення), сільських, селищних рад;
    6.4) керуючих справами виконавчих комітетів міських (міст – обласних центрів та міста Сімферополя, міст обласного, республіканського в Автономній Республіці Крим значення) рад;
    6.5) голів постійних комісій з питань бюджету обласних, Київської та Севастопольської міських рад (у разі, коли вони працюють у раді на постійній основі).

Наведений перелік Національне агентство може змінювати.

17 Хто вважається «посадовими і службовими особами інших державних органів» відповідно до п.п. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону?

У цілях визначення суб’єктів, на яких поширюється дія Закону (відповідно до п.п. «и» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону), під «посадовими та службовими особами інших державних органів» слід розуміти працівників державних органів, які здійснюють функції представників влади або обіймають посади, пов’язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій.

Так, адміністративно-господарські функції (обов’язки) – це обов’язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в різному обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їхніх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо.

Організаційно-розпорядчі функції (обов’язки) – це обов’язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ, організацій, структурних підрозділів, їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт.

Щодо інших працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування або технічні функції, то їх можна визнати посадовими чи службовими особами лише за умови, що разом із цими функціями вони виконують організаційно-розпорядчі або адміністративно-господарські обов’язки.

Хто вважається «посадовими особами юридичних осіб публічного права» відповідно до п.п. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону?

При вирішенні питання належності осіб до посадових осіб юридичних осіб публічного права (відповідно до п.п. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону) першочергово виникає питання розмежування статусу юридичних осіб публічного та приватного права (якщо статут, інший правовстановлюючий документ юридичної особи не містить чіткого визначення такого статусу).

Юридичні особи, залежно від порядку їх створення, поділяються на юридичних осіб приватного права та юридичних осіб публічного права (ст. 81 ЦК України).

Держава, територіальні громади можуть створювати юридичні особи як публічного, так і приватного права (ст. ст. 167, 169 ЦК України).

З урахуванням положень ЦК України, ГК України, інших законів України можна сформулювати найбільш суттєві ознаки юридичної особи публічного права:

1) створення на підставі:

  • розпорядчого акта Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної

    Республіки Крим або органу місцевого самоврядування самоврядування (абз. 3 ч. 2 ст. 81 ЦК

    України);

     

  •  у випадках, встановлених законом, – установчого документа (абз. 2 ч. 3 ст. 81 ЦК України);

    2) визначення правового статусу ЦК України або окремим законом України (наприклад, розділ ІІ Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», ст.ст. 10-11 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» тощо);

3) метою та основним видом діяльності юридичної особи є реалізація публічних функцій держави чи територіальної громади, які покладені на них Конституцією та законом України (наприклад ст. 10 Закону України «Про фермерське господарство», ст. 17 Закону України «Про вищу освіту» тощо);

4) допоміжний характер підприємницької діяльності до її основної діяльності.

Юридичній особі публічного права не обов’язково мають бути притаманні усі зазначені ознаки.

Так, для з’ясування питання, чи належить та або інша юридична особа (об’єднання юридичних осіб) до юридичних осіб публічного чи приватного права, необхідно аналізувати всю сукупність нормативно-правових актів та правовстановлюючих документів, які визначають правовий статус безпосередньо цієї юридичної особи (об’єднання).

Під посадовими особами юридичних осіб публічного права, насамперед комунальних та державних установ і підприємств, слід розуміти осіб, які мають повноваження здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції.

У разі визначення посадових осіб на державних підприємствах слід брати до уваги положення ч. 3 ст. 65 ГК України. Так, посадовими особами підприємства є керівник, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємств.

Визначальним при цьому є обсяг повноважень відповідного працівника. Наприклад,

виконавчі директори, директори з окремих питань, директори департаментів, начальники відділів, служб, центрів, бюро, груп тощо та заступники керівників структурних підрозділів (у тому числі відокремлених, а також підрозділів у структурі таких відокремлених підрозділів) цих юридичних осіб безумовно наділені адміністративно- господарськими чи організаційно-розпорядчими функціями.

При визначенні того, чи є працівник юридичної особи публічного права посадовою особою, враховується обсяг та характер здійснюваних ним функцій. Тому навіть у разі невизначення працівника посадовою особою у статутних чи інших внутрішніх документах підприємства він може бути посадовою особою і бути суб’єктом декларування в розумінні Закону (з огляду на здійснювані ним адміністративно-господарські та організаційно-розпорядчі функції). Зміст адміністративно-господарських та організаційно-розпорядчих функцій (обов’язків) наведений у відповіді на запитання 17 цих Роз’яснень.

Чи є посадові особи відокремлених структурних підрозділів юридичної особи публічного права суб’єктами декларування в розумінні п.п. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону?

Так, посадові особи відокремлених структурних підрозділів юридичної особи публічного права є суб’єктами декларування.

Юридична особа може створювати філії та представництва (ст. 95 ЦК України).

Філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій.

Представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи.
Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.

Суб’єкти господарювання мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи (ч. 6 ст. 55 ГК України).
Враховуючи зазначене, відокремлений підрозділ юридичної особи створюється з метою здійснення всіх або частини її функцій, представлення її інтересів, а тому посадові особи такого відокремленого підрозділу є суб’єктами декларування.

Детальніше про поняття «посадова особа юридичної особи публічного права» відповідно до п.п. «а» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону наведено у відповіді на запитання 17 цих Роз’яснень.

Чи стає особа суб’єктом декларування у разі тимчасового виконання обов’язків службової чи посадової особи (організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов’язків)?

У цілях визначення суб’єктів декларування, згідно із Законом, слід застосовувати вужче тлумачення і вважати службовими, посадовими особами (суб’єктами декларування) лише тих працівників, на яких покладено відповідні обов’язки на постійній основі.

Наприклад, наявність у посадовій інструкції працівника (спеціаліста, головного спеціаліста тощо) положення про те, що він може виконувати певні додаткові організаційно- розпорядчі або адміністративно-господарські обов’язки на час відсутності керівника структурного підрозділу, не є достатньою для того, щоб вважати його посадовою/службовою особою, яка є суб’єктом декларування. Цей висновок не змінюється навіть у випадку призначення працівника тимчасовим виконувачем обов’язків на посаді у зв’язку з відсутністю його колеги, який займає зазначену посаду і за яким зберігається робоче місце та посада (відпустка по догляду за дитиною, відрядження, перебування на лікарняному тощо). Адже виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника чи керівника – це заміна (яка визначається як суміщення посад) працівника, відсутнього через відпустку, тимчасову непрацездатність, відрядження та з інших причин, коли відповідно до чинного законодавства за ним зберігається місце роботи й посада.

Водночас зовсім інші правові наслідки має призначення працівника виконувачем обов’язків на вакантній посаді (вакантною є посада, зазначена у штатному розписі відповідного органу, організації, установи або підприємства, на яку не укладено договір). У такому випадку вважається, що працівник призначений виконувачем обов’язків. При цьому, враховуючи те, що визначення певного строку в трудовому договорі (контракті) під час призначення працівника виконувачем обов’язків на вакантній посаді не має юридичного значення для здійснення правового регулювання цих правовідносин, така особа вважається суб’єктом декларування в розумінні ст.ст. 3, 45 Закону.

 

Чи потрібно в декларації зазначати відомості про об’єкт, який перебував у власності суб’єкта декларування або члена сім’ї протягом не менше половини днів протягом звітного періоду та був відчужений у звітному періоді?

Не потрібно.

У декларації зазначаються відомості про об’єкти, які станом на останній день звітного періоду або протягом не менше половини днів протягом звітного періоду перебували у володінні або користуванні суб’єкта декларування або членів його сім’ї (абз. 3 ч. 2 ст. 46 Закону).

Правило «не менше половини днів протягом звітного періоду» не застосовується до об’єктів, які перебували у суб’єкта декларування або членів його сім’ї на праві власності, але на кінець звітного періоду таке право припинилося.

Водночас у разі відчуження об’єкта заповненню можуть підлягати розділи 11 «Доходи, у тому числі подарунки» (у разі отримання доходу від відчуження такого майна), 14 «Видатки та правочини суб’єкта декларування» (якщо перевищено відповідний поріг вартості об’єкта при укладенні правочину про його відчуження).

Як розраховувати для цілей декларування термін користування або перебування у володінні об’єктів декларування протягом не менше половини днів звітного періоду?

Дані про об’єкт декларування зазначаються у разі його перебування у володінні або користуванні на останній день звітного періоду або протягом не менше половини днів звітного періоду (абз. 3 ч. 2 ст. 46 Закону).

Половиною днів звітного періоду для подачі декларацій «кандидата на посаду», «щорічна» та «після звільнення» є 183 дні.

Тобто відомості про об’єкт декларування у зазначених деклараціях вказуються, якщо суб’єкт декларування та/або член його сім’ї володіли або користувалися таким об’єктом декларування упродовж не менше 183 днів протягом звітного року послідовно або сукупно.

Ні.
Програма «єПідтримка» передбачає можливість отримання українцями, які пройшли повний курс вакцинації від гострої респіраторної хвороби COVID- 19, спричиненої коронавірусом SARS-Cov-2, 1000 грн на придбання у безготівковій формі послуг виключно у сферах культури, фізичної культури і спорту, здійснення внутрішніх пасажирських перевезень залізничним та авіаційним транспортом, а також для придбання книжок. При цьому перерахунок таких коштів зі спеціального поточного рахунка на інші рахунки, зняття готівки зі спеціального поточного рахунка забороняється. У разі невикористання (використання не в повному обсязі) протягом чотирьох місяців з дати зарахування допомоги невикористані кошти повертаються до загального фонду державного бюджету (Порядок надання допомоги в рамках Програми «єПідтримка», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2021 No 1272).
Соціальні виплати вважаються доходом і відображаються в декларації лише в разі їх монетизації (див. відповідь на запитання 133 цих Роз’яснень). Оскільки кошти, отримані в рамках Програми «єПідтримка», будуть надаватись виключно в безготівковій формі, зараховуватимуться на спеціальний рахунок, не підлягатимуть оподаткуванню, а в разі невикористання (використання не в повному обсязі) протягом визначеного строку повертатимуться до державного бюджету, такі кошти не є доходом для цілей декларування.
 

Так, якщо такий рахунок буде відкрито протягом не менше половини днів протягом звітного періоду (для декларації перед звільненням) або станом на кінець звітного періоду (для декларацій всіх видів). 

Відкритий поточний рахунок із спеціальним режимом використання для зарахування допомоги в рамках Програми «єПідтримка» закривається банком (без заяви отримувача допомоги) через 4 місяці з дня зарахування допомоги, незалежно від факту її використання (п. 8 Порядку надання допомоги в рамках Програми «єПідтримка», п. 9 Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання допомоги в рамках Програми «єПідтримка», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2021 No 1272).

Особа, з якою у вас стосунки і ви спільно проживаєте, відмовляється надавати інформацію про свої доходи за минулий рік? Тоді в декларації можна обрати позначку «Член сім'ї не надав інформацію». Проте, якщо інформацію, яку вам не надає коханий (-а), можна знайти у відкритих джерелах, то варто спочатку дещо перевірити.

Що робити, якщо член сім'ї відмовляє вам у інформації та коли все ж слід обрати цю позначку - НАЗК розповідає таке. Якщо вам не надають інформацію, щоб вказати її у декларації, вам потрібно: перевірити, чи є ця інформація у відкритих джерелах (реєстрах, порталах, документах або на інших ресурсах).

Перелік реєстрів, які можуть вам допомогти у пошуках інформації для декларування, можна знайти за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/deshukaty-informatsiyu-yaku-potribno-vkazaty-u-deklaratsiyi/; якщо інформація, якою з вами не ділиться член вашої сім'ї, відсутня у відкритих джерелах, оберіть позначку «Член сім’ї не надав інформацію».

Зважайте, що у будь-якому разі вам все ж потрібно вказати у декларації інформацію, яка вам відома про члена сім'ї. Наприклад, якщо ви знаєте, що ваша кохана людина займається підприємницькою або незалежною професійною діяльністю, вам потрібно: 1) вказати у розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації, що член сім’ї отримав дохід; 2) вказати відомості про члена сім’ї як джерело доходу, обравши вид доходу – «Дохід від зайняття підприємницькою діяльністю» чи «Дохід від зайняття незалежною професійною діяльністю». 3) і лише потім, якщо вам не відомий розмір доходу, у відповідному полі обрати позначку «Член сім’ї не надав інформацію».

У яких ситуаціях не можна обирати позначку “Член сім'ї не надав інформацію”? -Якщо член вашої сім'ї є декларантом та вже подав декларацію чи повідомлення про суттєві зміни у майновому стані за такий же період; -якщо у нотаріально посвідченій заяві декларанта про надання згоди на укладення членом подружжя договору зазначена інформація про цей об’єкт (вартість, характеристики тощо) або ж декларант ознайомлений з умовами такого договору. У такому випадку це означає, що декларант знав про наявність об’єкта нерухомості та його вартість. Не декларування такого об’єкта або обрання у полі щодо його вартості позначок «Член сім’ї не надав інформації», «Не відомо», «Не застосовується» вважатиметься зазначенням недостовірних відомостей.

ДЕ ШУКАТИ ІНФОРМАЦІЮ, ЯКУ ПОТРІБНО ВКАЗАТИ У ДЕКЛАРАЦІЇ? Це ваша перша декларація і ви думаєте, що для її подання потрібно збирати купу довідок та стояти у чергах? Насправді, ні. Більшість необхідної вам інформації можна знайти в електронних реєстрах та на порталах органів влади. Не виходячи з дому ви можете скористатися такими вебсайтами:

  • Портал “Децентралізація” ( https://atu.decentralization.gov.ua/ ) – містить відомості про нові назви районів та назви територіальних громад, які вони отримали після адміністративно-територіальної реформи. Ця інформація допоможе вам коректно заповнити адресні блоки;
  • Електронний кабінет на сайті Державної податкової служби України ( https://cabinet.tax.gov.ua/ ) – містить відомості про доходи;
  • Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ( https://kap.minjust.gov.ua/services?product_id=6 ) – інформація до розділів 8 «Корпоративні права» та 9 «Юридичні особи, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) яких є суб’єкт декларування або члени його сім’ї» декларації;
  • Електронний кабінет водія ( https://e-driver.hsc.gov.ua/) – інформація знадобиться при заповненні розділу 6 «Цінне рухоме майно – транспортні засоби»;
  • Портал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/ ) – містить інформацію про нараховану заробітну плату та пенсію;
  • Державний реєстр речових прав на нерухоме майно ( https://kap.minjust.gov.ua/services?product_id=1 ) – містить інформацію, яку необхідно зазначити у розділах 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;
  • Офіційний електронний портал Держгеокадастру ( https://e.land.gov.ua/ ) – містить відомості про власників та користувачів земельних ділянок, які потрібно зазначати у розділі 3 «Об’єкти нерухомості» та 4 «Об’єкти незавершеного будівництва» декларації;
  • Укрпатент ( https://ukrpatent.org/uk/articles/bases2) – інформація щодо зареєстрованих патентів на винаходи, корисних моделей, промислових знаків, яка необхідна для заповнення розділу 10 «Нематеріальні активи».
  • Агентство з розвитку інфраструктури фондового ринку України ( https://cabinet.smida.gov.ua/ ) – інформація про номінальну вартість цінних паперів, яка необхідна для заповнення розділу 7 «Цінні папери». Зверніть увагу, що інформація, яка міститься у реєстрах, може бути неповною та періодично оновлюватися.).

 

8. Плани роботи та звіти:

9. Нормативно-правова база:

  • Кримінальний кодекс України - http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2341-14  
  • Кодекс України про адміністративні правопорушення - http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/80731-10 
  • Закон України "Про запобігання корупції" - http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1700-18  
  • Закон України "Про Національне антикорупційне бюро України" - http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1698-18
  • Закон України «Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014-2017р. http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1699-18  
  • Закон України "Про очищення влади" - http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1682-18  
  • Закон України "Про доступ до публічної інформації" - http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/2939-17  
  • Закон України «Про звернення громадян» 
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 265 "Про затвердження Державної програми щодо реалізації засад державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційної стратегії) на 2015 - 2017 роки" – http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/265-2015-п 
  • Постанова Кабінет Міністрів України від 25.03.2015 № 171 "Про затвердження Порядку проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком, і внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України" - http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/171-2015-п  
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 13.06.2000 № 950 "Про затвердження Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або органів місцевого самоврядування" – http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/950-2000-п  
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 16.11.2011 № 1195 "Про затвердження Порядку передачі дарунків, одержаних як подарунки державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді, державним або комунальним установам чи організаціям" - http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/1195-2011-п  
  • Постанова Кабінету Міністрів України від 04.09.2013 № 706 "Питання запобігання та виявлення корупції" – http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/706-2013-п  

10. Роз'яснення та консультації: